Otwórz menu główne

Dyskusja portalu:LGBT


LGBT – nawigacja:  Portal  |  Dyskusja portalu  |  Wikiprojekt  |  Dyskusja wikiprojektu

PropozycjaEdytuj

Witam. Mała propozycja na oznaczanie stron związanych z portalem. -- Grzegorz Wysocki 相撲 (NAPISZ) 13:23, 26 cze 2008 (CEST)

Kosmetyczna zmiana, może być. LeinaD dyskusja 17:02, 26 cze 2008 (CEST)
Jak najbardziej za i warto to systematycznie wprowadzać. Co Wy na to aby stworzyć Wikiprojekt:LGBT? --Plywak dysk. 20:57, 26 cze 2008 (CEST)
Dobry pomysł, będzie łatwiej koordynować pracę nad hasłami z kategorii. Dawid dyskusja 17:04, 27 cze 2008 (CEST)
Jeszcze w kwestii tego szablonu - wydaje mi się, że najlepszym miejscem w artykułach dla niego będzie sekcja "Zobacz też". Dawid dyskusja 21:10, 27 cze 2008 (CEST)

W dalszym wątku propozycji... Dawid86 utworzył szablon zalążka {{LGBT stub}}, aczkolwiek, aby on zaistniał na dobre musi przejść głosowanie. Ocena przydatności tego szablonu odbywa się na stronie Wikiprojekt:Sortowanie stubów/Propozycje/LGBT stub. LeinaD dyskusja 14:56, 28 cze 2008 (CEST)

Nowa kategoriaEdytuj

Wydzieliłem nową kategorię: Kategoria:LGBT (biografie) -- Grzegorz Wysocki 相撲 (NAPISZ) 11:33, 2 lip 2008 (CEST)

ok i teraz dobre pytanie czy ładować tam mnóstwo biografii osób LGBT, choćby z mojej listy [1] i czekac na SDU, czy może od razu sprawdzic kategorie na SDU? --Plywak dysk. 19:51, 2 lip 2008 (CEST)
Ja właśnie też się zastanawiam co rozumiemy przez nazwę tej kategorii, bo wydaje mi się to trochę problematyczne... Druga sprawa, bardziej techniczna, raczej w nazwach kategorii należy unikać nawiasów. LeinaD dyskusja 20:45, 2 lip 2008 (CEST)
No właśnie. Czy ma ona zawierać biografie wszystkich osób LGBT, czy tylko tych, których życiorysy były ściśle związane z "tematem" tj. FannyAnn Eddy? Bo na razie wydaje się, że chodzi tę drugą opcję. Warto byłoby to uściślić, opisać kryteria w samej kategorii... Dawid dyskusja 21:03, 2 lip 2008 (CEST)
  • Mam sugestię, zanim podniesie się wrzawa:
    1. w dyskusji kategorii umieścić listę (np. w formie prostej tabelki)
    2. kategoryzowana biografia powinna znaleźć się najpierw na tej liście
    3. po weryfikacji przez 2, 3 osoby (pod kątem źródeł itp.) można wstawić do hasła kategorię.
Grzegorz Wysocki 相撲 (NAPISZ) 13:30, 4 lip 2008 (CEST)
Kategoria potrzebna i myślę,że dobrze opisana --Witold1977 (dyskusja) 20:08, 5 lip 2008 (CEST)
  • A może inaczej. Uźródłowiona informacja o orientacji seksualnej powinna się znaleść w biogramie i tylko wtedy w takiej biografii można wstawić tą kategorię? --Plywak dysk. 22:37, 6 lip 2008 (CEST)
    • Właśnie o to chodzi. Byłoby źle, gdybyśmy sprawę biografii puścili "na żywioł". Weryfikacja w dyskusji zapobiegłaby wstawianiu biografi nieuźródlonych, plotkarskich itp. -- Grzegorz Wysocki 相撲 (NAPISZ) 00:57, 7 lip 2008 (CEST)
      • Uzupełniłem kryteria kategorii. --Plywak dysk. 20:01, 7 lip 2008 (CEST)

Nowa stronaEdytuj

Zapraszam na Wikipedia:Propozycje tematów/LGBT -- Grzegorz Wysocki 相撲 (NAPISZ) 10:30, 5 lip 2008 (CEST)

Zmiany treści w szablonach portaluEdytuj

Pozwolę sobie wprowadzić nową świecką tradycję;) - treść szablonów tj. artykuł miesiąca proponuję wymieniać około 5 dnia każdego miesiąca. Zawsze będzie wiadomo, kiedy pora na zmianę. Dawid dyskusja 23:09, 5 lip 2008 (CEST)

Problemy z biografiami i kategoryzacjąEdytuj

Głosowanie nad kategorią "LGBT (biografie)" wygląda na przesądzone. Mam w związku z tym kilka propozycji do rozważenia:

  1. przesłać sprawę do rozstrzygnięcia do Komitetu Arbitrażowego – argumentem jest ideologizacja sporu
  2. wrzucić wszystkie biografie do kategorii nadrzędnej "LGBT"
  3. stworzyć obszerne merytoryczne hasło dotyczące biografii LGBT, w którym lista nazwisk będzie tylko dodatkiem – tak jak w haśle "Motywy LGBT w filmie". Wymaga to sporej pracy i kooperacji.

Grzegorz Wysocki 相撲 (NAPISZ) 11:01, 18 lip 2008 (CEST)

IMHO najlepsze byłyby rozwiązania 1 lub 3. Rozwiązanie 2 wprowadziłoby do kategorii chaos, chyba że obecne hasła nie będące biografiami przerzucilibyśmy do jakiejś (jakichś) podkategorii np. Terminy LGBT. Poza tym nie wydaje mi się to sposobem na ostateczne rozwiązanie kwestii. Rozwiązanie 1 wydaje się sensowne, ale nie jestem pewny, czy Komitet przyjmie spór do rozważenia, bo nie ma charakteru interpersonalnego. Rozwiązanie nr 3 jest ryzykowne, bo również może skończyć się przegranym sdu i mnóstwo pracy pójdzie na marne, a brak kategorii mimo wszystko nadal byłby utrudnieniem w wyszukiwaniu całej listy osób LGBT z pozycji pozycji poszczególnego hasła. Może zrobimy tu jakieś głosowanie na ten temat? ;) Dawid dyskusja 13:41, 18 lip 2008 (CEST)
Sensownie napisane hasło (propozycja 3), niepodważalne merytorycznie a na dodatek ciekawe byłoby nie do obalenia przez SDU. Warto poszukać materiałów. Grzegorz Wysocki 相撲 (NAPISZ) 16:34, 18 lip 2008 (CEST)
Masz niewątpliwie rację, ale będzie problem z uźródłowieniem tego wstępu. Sam nie do końca potrafię wydedukować, co miałoby sie w tym wstępie znaleźć. Przypuszczam, że bardzo szybko trafi do SDU z dokładnie przerobionymi już banałami. Rozwiązanie 1 - wątpię, czy cokolwiek da (o ile w ogóle byłoby rozpatrywane). Przywołano by pewnie wynik głosowania i dowidzenia. Nr 2 - mam takie zdanie, jak Dawid86. Pozostaje rozstrzygnięcie głosowania na tak, albo ... no właśnie? Grzegorz Petka (dyskusja) 17:12, 18 lip 2008 (CEST)
A ja bym proponował zachować spokój - jeszcze sprawa nie jest rostrzygnięta :) Kwestionowanie wyniku głosowania uważam za zły pomysł - są reguły wikipedii i należy je szanować, co najwyżej jak się nie zgadzamy można rozpocząć dyskusje nad ich zmianami. Można też rozważyć wstawienie linka zewnętrznego do ang. listy en:List of gay, lesbian or bisexual people w kiiku artach na pl. wiki. --Plywak dysk. 19:28, 18 lip 2008 (CEST)


WikiprojektEdytuj

Zachęcam do edycji i dopisywania się do nowo utworzonego Wikiprojektu LGBT. --Plywak dysk. 21:04, 21 lip 2008 (CEST)

Ole von Beust mogl by to ktos dopracowac? --78.54.140.76 (dyskusja) 18:31, 17 lut 2010 (CET)

Szablon - koloryEdytuj

Co powiecie na moje zmiany w kolorystyce szablonu ? Zielony był trochę ponury według mnie... teraz jest kolorowo :) nie wiem czy nie za bardzo no ale dlatego pytam o opinię :) – arextom (dyskusja) 03:22, 18 sie 2008 (CEST)

  • Hmmm... moim skromnym zdaniem – przesada :) Kiedy wszystko jest kolorowe, robi się pstrokato. Jasnoszare nagłówki i kolorowe datale – tak byłoby lepiej. Poprzedni ciemnozielony był rzeczywiście ponury. – Grzegorz Wysocki 相撲 (NAPISZ) 12:08, 18 sie 2008 (CEST)
  • Myślę, że sam pomysł nie jest zły, ale te kolory są zbyt "żarówiaste" i napastliwe. Dominują teraz kolory, a nie treść. Jakby tak nieco były bardziej blade - pastelowe - od razu odeszłyby w tło. Za chwile zrobię próbę w brudnopisie - tam poeksperymentujemy :-) Grzegorz Petka Dyskusja 12:20, 18 sie 2008 (CEST)
    • Tu → kolory - taka moja wstępna propozycja z nieco stępionymi kolorami. Może ktoś jeszcze coś udoskonali? ;-) Grzegorz Petka Dyskusja 12:47, 18 sie 2008 (CEST)
      • Trochę lepiej, ale dalej pstrokato :) Grzegorz Wysocki 相撲 (NAPISZ) 13:20, 18 sie 2008 (CEST)
      • Zamieniłem tło na biały, żeby było mniej pstrokato (trzeba wziąć pod uwagę, że mamy tam jeszcze tęczową flagę), ale generalnie popieram pomysł Grzegorza - szary z kolorowymi akcentami. Ale jak to konkretnie miałoby wyglądać - nie wiem;) Dawid dyskusja 13:22, 18 sie 2008 (CEST)
        • Tu → kolory wersja 2 w szarości - nie jest tak źle :-) Grzegorz Petka Dyskusja 13:37, 18 sie 2008 (CEST)
          • Teraz jest zupełnie wyprana z kolorów... a może dodać do tej wersji kolorowe obrzeża szablonów, jak tutaj? Od razu mówię, że nie umiem tego zrobić;) Dawid dyskusja 13:47, 18 sie 2008 (CEST)
  • No to żeby nie było tak łatwo mam jeszcze jeden pomysł :P Może zamiast każdy element w innym kolorze to wstawić do tego taki obrazeczek jako tło... taki niby np szary ale jednak lekko kolorowy ? Dzisiaj wieczorem zrobię to zobaczycie co mam na myśli bo teraz to nie wiem czy pisze z sensem :P ... a do tego czasu proszę mi napisać czy w ogóle jest taka opcja żeby tam wstawić grafikę zamiast koloru ( znaczy od strony technicznej czy można bo się na tym nie znam :) ) arextom (dyskusja) 13:53, 18 sie 2008 (CEST)
    • aha !! kolory które ja użyłem na początku były dokładnie kolorami z tęczowej flagi a Twoje kolory Grzegorz już nie bardzo :) a ja nie chciałem zaproponować żeby było kolorowo tylko zgodnie z barwami "zespołu" ;] arextom (dyskusja) 13:53, 18 sie 2008 (CEST)
    • a żeby sobie ktoś nie myślał... sam wpadłem na te kolorki! nie widziałem tego wcześniej! ;] arextom (dyskusja) 13:57, 18 sie 2008 (CEST)
  • Moje skromne zdanie: wstawianie wszędzie tęczy to trochę przesada. Aby portal wyglądał poważnie i merytorycznie (w końcu ma to być źródło wiedzy a nie tzw. propagandy), warto zadbać o stonowany wygląd. Wrzaskliwych kolorków dość jest na wszelkiej maści branżowych portalach. Jestem za acsetycznym, eleganckim wyglądem (patrz serwisy akademickie i uniwersyteckie) z nienachalnymi kolorowymi elementami.
    Sugestia: żeby nie podejmować pochopnych decyzji i wypracować lepszą jakość, można ogłosić KONKURS – z nagrodami, ma się rozumieć... -- Grzegorz Wysocki 相撲 (NAPISZ) 14:41, 18 sie 2008 (CEST)
  • Również uważam jak Grzegorz, że duża ilość kolorów w prowadzi wyłącznie pstrokatość i wtedy będzie odwrotny efekt --Witold1977 (dyskusja) 17:11, 19 sie 2008 (CEST)

KonkursEdytuj

Zgodnie z propozycją Grzegorza - jako jedyna osoba obecnie zajmująca się merytoryczną zawartością portalu - arbitralnie rozpisuję KONKURS na jego nową szatę graficzną;) Zgłoszenia w postaci linków do przykładowej wersji przyjmujemy do - powiedzmy - końca tygodnia, później je przegłosujemy i wybierzemy najlepszą. Każdy oczywiście może zgłaszać po kilka wersji. Dawid dyskusja 15:47, 18 sie 2008 (CEST)

  • ale Grzegorz proponował też nagrody :D arextom (dyskusja) 15:51, 18 sie 2008 (CEST)
    • Hmmm... proponuję piękne odznaczenie od Wikiprojektu:LGBT;) No chyba, że Grzegorz coś fajnego jeszcze zaproponuje;) Dawid dyskusja 19:37, 18 sie 2008 (CEST)
  • Proszę o czas jeszcze do wtorku. Mam pewien pomysł, ale nie wyrobię się szybko. Grzegorz Wysocki 相撲 (NAPISZ) 16:53, 24 sie 2008 (CEST)

Propozycje

  • propozycja kolorów nr 1 - autor Grzegorz Petka. Kolorystyka korespondująca z flagą, obramowania sekcji w pełnych kolorach, tło pastelowe - nienachalne. Sekcje leżące na jednym poziomie mają taką samą kompozycję, w celu uniknięcia przesadnej pstrokacizny. W moim odczuciu jest to pogodna tonacja barw, nie odciągająca wzroku od treści. Sekcja Inne portale... w odcieni szarości, bo tamte portale nie wchodzą w tematykę portalu LGBT i nie są już tak kolorowe ;-P Grzegorz Petka Dyskusja 17:07, 18 sie 2008 (CEST)
  • propozycja kolorów nr 2 - autor Grzegorz Petka - w zasadzie tak jak propozycja nr 1 ale z pewnym wzbogaceniem szaty graficznej.
  • propozycja nr 3 - autor: Dawid dyskusja, ale techniczne poprawki wykonał Grzegorz;) - kolory splagiatowane od Grzegorza, nieco inna szata graficzna.
  • propozycja nr 4 – czysto, nagłówki w szarościach, co pozwala na wstawienie kolorowego nagłówka. Wykorzystałem pracę Dawida i dołożyłem conieco. Oczywiście tych błękitów dookoła i w cytacie (widocznych w IE) nie będzie na normalnej stronie – Grzegorz Wysocki 相撲 (NAPISZ) 14:39, 27 sie 2008 (CEST)

Głosowanie (czas: 3 dni)Edytuj

1Edytuj

2Edytuj

  1. --Plywak dysk. 20:02, 27 sie 2008 (CEST)
  2. --arextom (dyskusja) 01:51, 29 sie 2008 (CEST) ALE obrazki na górze propozycji nr4 są cholernie fajne i gdyby je połączyć z tą propozycją to normalnie cud, miód i malinki ;]

3Edytuj

4Edytuj

  1. Dawid dyskusja 19:17, 27 sie 2008 (CEST) Ale może trochę przyciemnić tę szarość?
  2. Grzegorz Wysocki 相撲 (NAPISZ) 09:50, 28 sie 2008 (CEST)
  3. --Witold1977 (dyskusja) 15:16, 29 sie 2008 (CEST); bo propozycja nr 2 zbyt kolorowa

KalendariumEdytuj

Zaczynam wypełniać Portal:LGBT/Kalendarium. Zapraszam do współpracy. Grzegorz Wysocki 相撲 (NAPISZ) 15:03, 3 wrz 2008 (CEST)

=Pytanie odnośnie czy wieszEdytuj

Chodzi o: ... kiedy i z jakiej okazji otworzono w Warszawie pierwszy Pawilon Pride - co to jest Pawilon Pride? Chodzi o Pride House? --Mtx (dyskusja) 23:34, 5 gru 2010 (CET)

PortalfixesEdytuj

Prośba o weryfikacjęEdytuj

Witam. Chciałbym prosić o weryfikację tej edycji [2]. Chciałbym wiedzieć czy we wskazanym źródle istotnie jest taka informacja. Jeżeli to możliwe prosiłbym o dodanie jakiegoś drugiego niezależnego źródła, gdyż informacja która została wprowadzona, według mnie jest mocno kontrowersyjna dla przeciętnego czytelnika. Z góry dziękuję.--Verwolff + 14:00, 24 lip 2011 (CEST)

Homophobia in the Ukrainian Wikipedia!!!Edytuj

Hello. I'm open gay Wikipedian from Ukraine. I want to report a homophobic activities of some administrators and patrol Ukrainian Wikipedia. Present direct and indirect discrimination. Related articles LGBT renamed, removed or changed beyond recognition and biased their content. LGBT friendly accused of "advocating LGBT"! There is even an article on a similar topic that is unique only in the Russian Wikipedia and is unrelated to common sense and the rules of Wikipedia[3]. Wikipedia Wikipedia, homophobes administrators and patrol called a "collection of information" and promote "non-traditional values." Homosexuality Article in Ukrainian Wikipedia entitled "homosexualist[4]." And Article hey do not have any relation to the topic of the article. There napsyano of MSM and that gays - spread the AIDS disease. User A1 promotes orthodox attitudes to homosexuality and phaye information on how it relates to LGBT church in the paper, which is irrelevant[5]. The new administrator Green Zero[6] has deleted many categories and articles on LGBT issues. particular category of gay writers. Me and other LGBT participants repeatedly verbally humiliated publicly. Addiction is especially thorough and biased. Although we attempt to write quality articles as possible and have contributed enough respect. That our existence they and other homophobes recognized as "LGBT propaganda." I and other LGBT Wikipedian very simple somehow affect this entire situation because this is unacceptable - it bullinh and in direct violation of not only LGBT rights in Ukraine but also the rules of Wikipedia! Thank you! Please help! --Rayan Riener (dyskusja) 22:12, 14 lis 2014 (CET)

Powrót do strony „LGBT”.