Rupert Murdoch: Różnice pomiędzy wersjami

Dodane 68 bajtów ,  8 lat temu
m
→‎Australia: drobne redakcyjne, stylistyczne, usunięcie "tabloidzkie" techniki"
m (drobne redakcyjne)
m (→‎Australia: drobne redakcyjne, stylistyczne, usunięcie "tabloidzkie" techniki")
=== Rozwój mediów Ruperta ===
==== Australia ====
Rupert w [[1953]] roku powrócił z [[Oxford]]u aby podjąć pracę dyrektora zarządzającego „News Limited”. Od razu był widoczny jego entuzjazm związany z pracą w [[środki masowego przekazu|mediach]]. Szybko nabył upadający „Sunday Newspaper” w [[Perth]] w zachodniej [[Australia|Australii]]. iTechnikami tabloidzkiminależącymi dopiero dziś do arsenału współczesnych tabloidów i technikamibulwarówek, wypracowanymi przez Lorda Northcliffe`a osiągnął głośny sukces stawiając gazetę „na nogi”. W [[1956]] roku Murdoch rozpoczął wydawanie tygodniowego magazynu telewizyjnego „TV Week” w „Southdown Press” w [[Melbourne]], a także gazety dla starszych kobiet „New Idea”. Rozwijające się interesy i poprawiająca się stabilność finansowa spowodowała, że Rupert otrzymał pomoc finansową na dalszy rozwój od Commonwealth Bank of Australia - banku rządowego wspierającego młodych przedsiębiorców.
 
Jednym z ważniejszych punktów w życiu Murdocha była tzw. Sprawa Stuarta. „The News” zaczął swoją kampanię na rzecz wyzwolenia młodego aborygena Maxa Stuarta. Chłopak ten był oskarżony o zabójstwo małej dziewczynki a sędzia skazał go na karę śmierci przez powieszenie. Sprawę rozpatrywała nawet powołana Komisja Królewska. Ostatecznie karę śmierci złagodzono na dożywotnie więzienie. Żeby zneutralizować emocje opinii publicznej wyrok był potwierdzeniem winy Stuarta a także rekomendacji aby „The News”, jego wydawcę a także dyrektora zarządzającego postawić również przed sądem w akcji wywrotnej, na podstawie zaprzedania, prawa obowiązującego w angielskim prawie średniowiecznym. Gazeta, wydawca, a także Murdoch zostali oskarżeni w trzech sprawach każdy co w sumie dawało dziewięć procesów. Murdoch wiedział, że walka w takiej liczbie procesów spowodowałaby bankructwo News Limited. Jedyną szansą Ruperta Murdocha było wstawiennictwo zaaranżowane przez Kena Maya, reportera politycznego w „The News”.