Otwórz menu główne

Zmiany

Dodane 130 bajtów, 4 miesiące temu
m
|data założenia = [[1992]]<ref>
{{cytuj stronę
| url = http://www.stat.gov.pl/regon/
| tytuł = REGON Wyszukiwanie
| data dostępu = 2009-12-23
| data = 2009-11-30
| opublikowany = [[Główny Urząd Statystyczny]]
}}
</ref>
|prezes = Bartosz Hojka
|dyrektor =
|przewodniczący RN = Andrzej Szlęzak<ref>{{Cytuj stronę | url = https://www.agora.pl/wladze-spolki#section-id-167 | tytuł = Władze spółki • Agora S.A. - Polska spółka medialna | data dostępu = 2018-04-09}}</ref>
|udziałowcy = Agora - Holding Sp. z o.o.<br />
Otwarty Fundusz Emerytalny PZU Złota Jesień<br />
ING Otwarty Fundusz Emerytalny<br />
|zatrudnienie = 3400<ref name="raport-2006">
{{cytuj stronę
| url = http://www.agora.pl/im/3/4244/m4244223.pdf
| tytuł = Raport roczny 2006
| data dostępu = 2007-10-18
| opublikowany = Agora S.A.
| archiwum = http://web.archive.org/web/20160304070132/http://www.agora.pl/im/3/4244/m4244223.pdf
}}
</ref>
|kapitał zakładowy = 54 977 535,00 zł<ref name="ofirmie">
{{cytuj stronę
| url = http://www.agora.pl/agora_pl/11,66385,5097079.html
| tytuł = O firmie
| data dostępu = 2009-12-22
| opublikowany = Agora S.A.
| archiwum = http://web.archive.org/web/20120405004750/http://www.agora.pl:80/agora_pl/11,66385,5097079.html
| zarchiwizowano = 2012-04-05
}}
</ref>
* księgarni internetowej (e-booki, audiobooki i e-prasa) Publio.pl,
* sieci lokali gastronomicznych [[Papa Diego]]<ref>{{Cytuj |autor = Nikola Bochyńska |tytuł = Agora otworzy pierwsze lokale gastronomiczne Papa Diego w Gdańsku, Katowicach i Warszawie |data = 2018-11-04 |data dostępu = 2018-12-25 |opublikowany = wirtualnemedia.pl |url = https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/agora-lokale-gastronomiczne-papa-diego-w-gdansku-katowicach-i-warszawie |język = pl}}</ref>,
* 40% udziałów spółki [[Eurozet|Eurozet Sp. z o.o.]] - nadawcy stacji radiowych: [[Radio Zet]], [[Chillizet]], [[Antyradio]], [[Meloradio]] i [[Radio Plus]]<ref>{{Cytuj |autor = NoMonday |tytuł = 3/2019 Zakończenie negocjacji. Zawarcie umowy sprzedaży udziałów Eurozet sp. z o.o. i umowy wspólników Eurozet |data dostępu = 2019-02-20 |opublikowany = www.agora.pl |url = https://www.agora.pl/3-2019-zakonczenie-negocjacji-zawarcie-umowy-sprzedazy-udzialow-eurozet-sp-z-o-o-i-umowy-wspolnikow-eurozet |język = pl}}</ref><ref>{{Cytuj |autor = |tytuł = Agora i SFS Ventures kupują Eurozet, 40 proc. udziałów za 130,7 mln zł |data = 2019-02-20 |data dostępu = 2019-02-20 |opublikowany = wirtualnemedia.pl |url = https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/agora-i-sfs-ventures-kupuja-eurozet-40-proc-udzialow-za-130-7-mln-zl |język = pl}}</ref>.
 
=== Dawniej ===
W przeszłości Agora miała też udziały m.in. w [[Radio Zet|Radiu Zet]] i polskiej części telewizji [[Canal+ (Polska)|Canal+]], ale je sprzedała oraz była właścicielem telewizji internetowej [[tuba.tv]], ale stacja została zlikwidowana<ref>{{Cytuj|autor=|tytuł=Tuba.tv|data=|opublikowany=tuba.tv|url=http://tv.tuba.pl/tubatv/0,0.html|archiwum=http://web.archive.org/web/20151217053637/http://tv.tuba.pl/tubatv/0,0.html|zarchiwizowano=2015-12-17}}</ref>. W roku 2002 czyniła starania o zakup ogólnopolskiej telewizji [[Polsat]]. 14 listopada 2005 r. wprowadziła na rynek dziennik „[[Nowy Dzień (dziennik)|Nowy Dzień]]”, ale po kilku miesiącach 23 lutego 2006 roku wydawanie pisma zakończono, z powodu zbyt małej sprzedaży<ref>{{Cytuj|tytuł='Nowy Dzień' znika z rynku|data=2006-02-21|data dostępu=2015-04-22|opublikowany=gazeta.pl|url=http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114873,3176801.html}}</ref>. 2 stycznia 2014 r. Agora zamknęła swój portal zakupów grupowych HappyDay.pl. Od połowy 2008 roku do grudnia 2015 roku spółka była właścicielem serwisu internetowego o grach komputerowych [[polygamia.pl]], który został sprzedany 18 grudnia 2015 roku spółce Cronix (m.in. wydawcy serwisu Zagraj.pl)<ref>{{ cytuj stronę | url = http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/agora-sprzedala-serwis-polygamia-pl-pawel-olszewski-nowym-redaktorem-naczelnym | tytuł = Agora sprzedała serwis Polygamia.pl, Paweł Olszewski nowym redaktorem naczelnym | opublikowany = wirtualnemedia.pl | data = 2015-12-18 | data dostępu = 2015-12-31 | język = pl}}</ref>. W latach 1998-2016 spółka była wydawcą bezpłatnego dziennika „[[Metrocafe.pl|Metro]]” ukazującego się w większych polskich miastach<ref>{{Cytuj |tytuł=Agora szykuje zwolnienia grupowe i zamyka dziennik „Metrocafe.pl” |czasopismo=Business Insider |data=2016-10-04 |data dostępu=2016-11-10 |url=http://businessinsider.com.pl/media/zwolnienia-w-agorze-metrocafepl-do-zamkniecia/gs5yqr5 |język=pl}}</ref>. We wrześniu 2014 roku Agora ogłosiła, że powstanie nowy kanał telewizyjny pod nazwą TV Zone. 20 października 2014 roku [[Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji]] przyznała TV Zone koncesję satelitarną<ref>{{Cytuj | url=http://satkurier.pl/news/107124/tv-zone-nowy-kanal-agory-trafi-na-satelite.html | tytuł=TV Zone - nowy kanał Agory trafi na satelitę &#124; Nowe kanały - SATKurier.pl<!-- Tytuł wygenerowany przez bota --> | opublikowany=satkurier.pl | język=pl | data dostępu=2017-11-21}}</ref>. Stacja TV Zone nie rozpoczęła nadawania<ref name=":0">{{Cytuj|autor=Łukasz Knapik|tytuł=KRRiT uchyliła Agorze koncesję kanału TV Zone {{!}} Polonica - SATKurier.pl|data=2016-12-02|data dostępu=2016-12-02|opublikowany=SATKurier.pl|url=http://satkurier.pl/news/154114/krrit-uchylila-agorze-koncesje-kanalu-tv-zone.html|język=pl}}</ref>. 4 listopada 2016 roku Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji na wniosek nadawcy uchyliła koncesję na nadawanie TV Zone<ref name=":0" />. Od 2 grudnia 2016 roku do 31 sierpnia 2017 roku spółka była właścicielem stacji telewizyjnej [[Metro (telewizja)|Metro TV]]<ref>{{Cytuj|autor=Anita Kaźmierska|tytuł=Metro już pod skrzydłami Discovery {{!}} Polonica - SATKurier.pl|data=2017-09-01|data dostępu=2017-09-05|opublikowany=SATKurier.pl|url=http://satkurier.pl/news/162387/metro-juz-pod-skrzydlami-discovery.html}}</ref>. Od 2013 roku do 2017 roku Agora była właścicielem sieci partnerskiej Epic Makers (do 2015 roku funkcjonującej jako Agora Internet Artists - AIA) współtworzącej i skupiającej kanały na serwisie [[YouTube]]<ref>{{Cytuj stronę|url=http://www.press.pl/newsy/internet/pokaz/45766,Zarobic-na-youtuberze|tytuł=Zarobić na youtuberze|autor=Maciej Kozielski|data dostępu=2015-01-30|opublikowany=press.pl}}</ref><ref>{{Cytuj stronę|url=http://www.press.pl/tresc/40102,agora-internet-artists-przeksztalca-sie-w-epic-makers--_wideo_|tytuł=Agora Internet Artists przekształca się w Epic Makers (wideo)|data dostępu=2016-08-15|opublikowany=www.press.pl|język=pl}}</ref>, jednak 1 grudnia 2017 roku spółka podjęła decyzję o jej zamknięciu<ref>{{Cytuj|autor=|tytuł=Agora zamyka Epic Makers. 'Nie realizowała wyznaczonych celów finansowych”|data=2017-12-01|data dostępu=2017-12-01|opublikowany=wirtualnemedia.pl|url=http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/agora-zamyka-epic-makers-koniec-youtube}}</ref>. 14 czerwca 2018 roku sprzedała swoje akcje w Stopklatce (nadawcy stacji telewizyjnej [[Stopklatka TV]]) spółce Kino Polska<ref>{{Cytuj |tytuł = Kino Polska TV za 32 mln zł kupuje od Agory 41 proc. akcji Stopklatki |data dostępu = 2018-09-12 |url = https://m.wirtualnemedia.pl/m/artykul/kino-polska-tv-za-32-mln-zl-kupuje-od-agory-41-proc-akcji-stopklatki |język = pl}}</ref><ref>{{Cytuj |tytuł = Akcjonariat: akcjonariusze STOPKLATKA SA (STK) - BiznesRadar.pl |data dostępu = 2018-09-12 |opublikowany = www.biznesradar.pl |url = https://www.biznesradar.pl/akcjonariat/STOPKLATKA |język = pl}}</ref>, wycofując się z rynku telewizyjnego. W październiku 2018 roku spółka zakończyła wydawanie magazynów „[[Cztery Kąty]]”, „[[Ładny Dom]]”, „[[Dziecko(gazeta)|Dziecko]]” i „[[Niezbędnik Ogrodnika]]”<ref>{{Cytuj |tytuł = Agora rezygnuje z pism „Cztery Kąty”, „Ładny Dom”, „Dziecko” i „Niezbędnik Ogrodnika”. Pozostałe włącza do pionu „Gazety Wyborczej” |data = 2018-07-02 |data dostępu = 2018-12-13 |opublikowany = wirtualnemedia.pl |url = https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/cztery-katy-ladny-dom-dziecko-i-niezbednik-ogrodnika-znikna-z-rynku-agora-stawia-na-logo-avanti-kuchnie-i-opiekuna}}</ref>. W grudniu 2018 roku spółka sprzedała licencję na wydawanie magazynów „[[Cztery Kąty]]” i „[[Ładny Dom]]” oraz serwisy internetowe Bryla.pl, e-Ogrody.pl i Domosfera.pl spółce Pressland, kierowanej przez Artura Krochmala i Pawła Mijasa<ref>{{Cytuj |autor = Tomasz Wojtas |tytuł = „Cztery Kąty” i „Ładny Dom” będą dalej wydawane, od Agory przejęli je Artur Krochmal i Paweł Mijas |data = 2018-12-25 |data dostępu = 2018-12-25 |opublikowany = wirtualnemedia.pl |url = https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/cztery-katy-i-ladny-dom-beda-dalej-wydawane-od-agory-przejeli-je-artur-krochmal-i-pawel-mijas |język = pl}}</ref>.
 
== Związki zawodowe ==
 
== Wytwórnia muzyczna ==
Od 1998 roku spółka działa także jako [[WytwórniaWydawnictwo płytowamuzyczne|wytwórnia muzyczna]]<ref name="raport">{{Cytuj książkę | nazwisko = Gałuszka | imię = Patryk | tytuł = Rynek fonograficzny w Polsce 2011/2012 | wydawca = Instytut Muzyki i Tańca Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC / Związek Kompozytorów Polskich | miejsce = Warszawa | rok = 2013 | strony = 26, 131 | isbn = 978-83-932955-5-5 | nazwisko2 = Korzeniewska | imię2 = Katarzyna | nazwisko3 = Wyrzykowska | imię3 = Katarzyna M. | nazwisko4 = Jagiełło-Skupińska | imię4 = Aleksandra | url = http://imit.org.pl/uploads/materials/files/Raport%20-%20Rynek%20fonograficzny.pdf}}</ref>.
 
Nakładem Agory ukazały się m.in. nagrania takich wykonawców, jak: [[Kayah]], [[Maciej Maleńczuk]], [[Wojciech Waglewski]], [[Voo Voo]], [[Ewa Bem]], [[Edyta Górniak]], [[Marek Kościkiewicz]], [[Marek Dyjak]], [[Fisz]], [[Emade]], [[Pustki (zespół muzyczny)|Pustki]], [[Dagadana]], [[Cool Kids of Death]], [[Lech Janerka]], [[Maria Peszek]], [[Muniek Staszczyk]], [[Hey]] oraz [[Grubson]]<ref>{{Cytuj stronę | url = http://www.discogs.com/label/549925-Agora-SA | tytuł = Agora SA | opublikowany = www.discogs.com | język = en | data dostępu =}}</ref>.
11 739

edycji