Wikipedia:Poczekalnia: Różnice pomiędzy wersjami

* Encyklopedycznośc żadna ( chyba, że samowydana autobiografia). Stopień wojskowy podano łącznie z tabelą (generalski). Fałszywy lub nielegalny. Na jedno wychodzi. Dwa były tylko organy (po 1948), które dzis uważa sie za prawomocne do nadawania stopni wojskowych i odznaczen państwowych: rząd PRL i rząd londyński RP. Istniał tylko jeden konstytucyjnie legalny urząd prezydencki, rząd i Rada Narodowa w Londynie, to nie aą jakies żarty staruszków-emigrantów, tylko zasadnicze sprawy porządku prawnego i suwerenności Rzczpospolitej. Inne były szkodliwymi, nielegalnymi , a więc służącymi posrednio wrogom Polski, tworami fantastów i politycznych nieudaczników ( zwłaszcza z kregów pseudo-arytokratycznych). Raz jeszcze proszę zwrócic uwage na rzeczowe opinie wikiprojektu militaria. Skandal zdaniem moim taki artykul zostawiać. Ci, którzy za autentyczną działalność militarną w ub. wojnie i za działalnośc pro patria po wojnie otrzymali wyższe stopnie potem, nadane przez urzędującego legalnego prezydenta RP (który mial na to konstytucyjne uprawnienia) sa ency. Uznawanie innych to lekceważenie polskich orderów, ich reguł nadawania i legalizmu polskiego. Jeśli chodzi o wydawnictwa na temat rodów szlacheckich mozna uznac ich pewna źródłowośc, gdy chodzi o samo połączenie nazwiska z autentycznym herbem itd - jakakolwie żródłowośc tego typu wydawnictw w sprawach biograficznych jest w najlepszym wypadku wątpliwa. pozdrawiam --[[Wikipedysta:Emanek|emanek]] ([[Dyskusja wikipedysty:Emanek|dyskusja]]) 09:14, 20 lip 2009 (CEST)
*Nie wypowiadam się na temat encyklopedyczności tej postaci, natomiast na oko widać, że wpisane tam odznaczenia to jakaś fikcja bo są tam i medale nadawane przez władze PRL i nadawane chyba (?) przez samozwańczego prezydenta Nowinę-Sokolnickiego. Takiej ilości odznaczeń polskich i zagranicznych nie miał nawet gen. [[Stanisław Maczek]], którego podobno był podwładnym. Także w samym biogramie są jakieś dziwne informacje. Najpierw walczy w 1 DGren., następnie w jakimś ''Polskim Ruchu Oporu'' (nie było czegoś takiego), później jest podwładnym A. Zdrojewskiego (ten przybył do Francji w 1943 r. i kierował organizacją "Monika" - która zajmowała się wywiadem), a zaraz potem jest w W.Brytanii (w czasie formowania - tak tekst - czyli w 1940 roku) gdzie oddał się to dyspozycji Naczelnego Wodze (co za patos, takie czynności wykonywali generałowie a nie młodsi oficerowie) i nagle jest dowódcą dywizjonu (z uwagi na dużą ilość wyższych oficerów - takie stanowiska zajmowali zawsze co najmniej żołnierze w stopniu majora i to dyplomowani lub podpułkownicy bez dyplomu). Więc jeśli jest to prawdziwa postać to co jest artykule, po jakieś fikcja poplątana z prawdą i legendą. [[Wikipedysta:Smat|Smat]] ([[Dyskusja wikipedysty:Smat|dyskusja]]) 14:25, 20 lip 2009 (CEST)
* na temat "rzadu", który te stopnie i tytuły Amntonowiczowi nadal, tutaj jest oficjalne oświadczenie rządu RP [[http://www.videofact.com/polska/robocze%20today/solokolnicki1.html|tutaj]]. To powinno sprawe z legalnego punktu widzenia dość jasno rozwiązać. Gdyby rzecz działa sie w wolnej Polsce z działającym organem sprawiedliwości ten pan byłby znalazl sie pewnie więzieniu. Nadawanie sobie wysokich stopni wojskowych, orderów i odznaczeń państwowych to poważne przestepstwo. pozdrawiam, --[[Wikipedysta:Emanek|emanek]] ([[Dyskusja wikipedysty:Emanek|dyskusja]]) 21:49, 20 lip 2009 (CEST)
 
=== [[Tadeusz Sudnik]] ===
7959

edycji