Wikipedysta:Tajniak2/brudnopis: Różnice pomiędzy wersjami

brak opisu edycji
Nie podano opisu zmian
== Sprawy sądowe ==
Po manifestacji zorganizowanej (wspólnie z [[Nacjonalistyczne stowarzyszenie "Zadruga"|Zadrugą]]) we [[Wrocław]]iu 21 marca 2007, zostałaprokuratura złożonawszczęła naśledztwo organizatorówi skargapostawiła '''(JAKAzarzuty SKARGA?)'''sześciu osobom<ref name="pr1">{{Cytuj stronę | url = http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/235578,Wykrzykiwali-rasistowskie-hasla-popracuja-za-to-spolecznie | tytuł = Wykrzykiwali rasistowskie hasła, popracują za to społecznie | opublikowany = polskieradio.pl | data = 1 czerwca 2010}}</ref>. W czerwcu 2010 Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Śródmieścia uznał nacjonalistów za winnych „propagowania„''propagowania faszystowskiego ustroju państwa oraz nawoływania do nienawiści na tle różnic rasowych i narodowościowych”,narodowościowych''”. wDawid sprawie przeciwko Dawidowi GaszyńskiemuGaszyński (członkowiszef władz krajowychdolnośląskiego NOP i rzecznikowi partii) orazskazany członkomzostał stowarzyszeniana Zadruga7 zapadłmiesięcy wyrok.ograniczenia Dawidwolności Gaszyńskipolegającej skazanyna zostałwykonywaniu nanieodpłatnie 14020 godzin miesięcznie prac społecznych iprzez karę7 1 tysiąca złotychmiesięcy, pozostalia nacjonaliścitakże otrzymali1000 kary ograniczeniana wolnościrzecz polegającejStowarzyszenia na wykonywaniuRzecz nieodpłatniePomocy 20Potrzebującym godzini miesięcznieZapobiegania pracPatologiom społecznychSpołecznym (od"POMOCNA 5DŁOŃ"<ref doname="pr1" 7 miesięcy)/><ref>[{{Cytuj stronę | url = http://www.nacjonalistapolskieradio.pl/20105/063/02Artykul/komunisci282626,Wroclawski-jakosad-rasauniewinnil-faszystowskieczlonkow-rodlo-godny-czci-simon-mol-%E2%80%93-absurdy-na-wroclawskim-procesie-przeciwko-nop/NOP ''Komuniści| jakotytuł rasa,= faszystowskieWrocławski rodło,sąd godnyuniewinnił czciczłonków SimonNOP Mol| opublikowany absurdy= na wrocławskim procesie przeciwko NOP'', nacjonalistapolskieradio.pl z| 2data = 1 czerwca 2010]}}</ref>. Po [[Apelacja (prawo)|apelacji]], 15 grudnia 2010 Sąd Okręgowy we Wrocławiu uchylił wyroki uniewinniając skazanych<ref>[http://www.nop.org.pl/2010/12/21/zwyciestwo-nop-przed-sadem-okregowym-we-wroclawiu/ ''Zwycięstwo NOP przed Sądem Okręgowym we Wrocławiu'', strona NOP z 21 grudnia 2010]</ref>. Prokuratura złożyła [[Kasacja (Polska)|kasację]] wyroku Sądu Okręgowego we Wrocławiu. [[Sąd Najwyższy (Polska)|Sąd Najwyższy]] utrzymał 1 września 2011 wyrok uniewinniający członków Narodowego Odrodzenia Polski i [[Nacjonalistyczne stowarzyszenie "Zadruga"|Zadrugi]], odpowiedzialnych za zorganizowanie w marcu 2007 w tym mieście manifestacji.<ref>[http://www.nop.org.pl/2011/09/02/zwyciestwo-prawdy-dzialacze-nop-ostatecznie-uniewinnieni/ ''Zwycięstwo prawdy: Działacze NOP ostatecznie uniewinnieni'', strona NOP z 2 września 2011]</ref>.
 
Po uniewinnieniu (15 grudnia 2010) przez Sąd Okręgowy we Wrocławiu, nacjonaliści z NOP zarzucili dziennikarzowi "[[Gazeta Wyborcza|Gazety Wyborczej]]" Jackowi Harłukowiczowi, iż w swoim artykule ''Uniewinnienie aktywistów NOP usankcjonowało rasizm'' (z 10 stycznia 2011)<ref>[http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35768,8922778,Uniewinnienie_aktywistow_NOP_usankcjonowalo_rasizm.html#ixzz1BcZcu4Bi ''Uniewinnienie aktywistów NOP usankcjonowało rasizm'', gazeta.pl z 10 stycznia 2011]</ref> dopuścił się świadomego "publicznego fałszowania wypowiedzi sędziów z uzasadnienia uniewinniającego wyroku"<ref>[http://www.nop.org.pl/2011/01/21/gazeta-wyborcza-falszuje-wypowiedz-sedziow/ ''„Gazeta Wyborcza” fałszuje wypowiedź sędziów'', strona NOP z 21 stycznia 2011]</ref>. Według NOP dziennikarz przeistoczył słowa sędziego, jednocześnie oskarżając nacjonalistów o używanie sformułowania "żeby asfalt leżał na swoim miejscu", które według NOP nigdy nie padło na manifestacji ani podczas orzekania wyroku<ref>[http://www.nop.org.pl/2011/01/21/gazeta-wyborcza-falszuje-wypowiedz-sedziow.html/apelacja/ ''Apelacja'', strona NOP z 21 stycznia 2011]</ref><ref>[http://www.nop.org.pl/2011/01/21/gazeta-wyborcza-falszuje-wypowiedz-sedziow.html/wyrok/ ''Wyrok'', strona NOP z 21 stycznia 2011]</ref>.