Europejskie Centrum Analiz Geopolitycznych: Różnice pomiędzy wersjami

→‎Kontrowersje: uściślenie szczegółów dotyczących prania brudnych pieniędzy, link archiwalny
m (Usunięto kategorię "Warszawa"; Dodano kategorię "Edukacja i nauka w Warszawie" za pomocą HotCat)
(→‎Kontrowersje: uściślenie szczegółów dotyczących prania brudnych pieniędzy, link archiwalny)
* Libia 2011 (zakończony)<ref>Libia 2011, publikacja – zapis monitoringu wydarzeń w Libii. {{Cytuj stronę | url = http://www.geopolityka.org/e-booki-ecag/1825-bezplatny-e-book-w-symboliczna-rocznice| tytuł = Bezpłatny e-book w symboliczną rocznicę | autor = | opublikowany = Geopolityka.org | data = 2013-10-20| język = pl | data dostępu = 2014-04-25}}</ref>.
 
== Zarzuty o pranie brudnych pieniędzy ==
== Kontrowersje ==
W styczniu 2013 roku redaktorzy Newsweek Polska oskarżyli ECAG o agenturalne powiązania z rosyjskimi politykami i biznesmenami oraz o prokomunistyczne poglądy członków zarządu<ref>{{Cytuj stronę | url = http://swiat.newsweek.pl/euroazjaci-w-warszawie,100369,1,1.html | tytuł = Euroazjaci w Warszawie| autor = Michał Kacewicz, Michał Krzymowski | opublikowany = Newsweek.pl | data = 2013-01-15| język = pl | data dostępu = 2014-04-24|archiwum=https://web.archive.org/web/20170225211304/http://www.newsweek.pl/swiat/euroazjaci-w-warszawie,100369,1,1.html}}</ref>. ECAG zdecydowanie odrzuca oskarżenia<ref>{{Cytuj stronę | url = http://geopolityka.org/analizy/1996-newsweek-v-ecag-czyli-zderzenie-propagandy-z-nauka | tytuł = Newsweek’ v. ECAG, czyli zderzenie propagandy z nauką| autor = Tomasz Formicki | opublikowany = | data = 2013-01-16 | język = pl | data dostępu = 2014-04-24}}</ref><ref>{{Cytuj stronę | url = http://www.informacjeprasowe.pl/polityka-71/stowarzyszenie_demaskuje_opiniotworczy_tygodnik-11094.html | tytuł = Stowarzyszenie demaskuje opiniotwórczy tygodnik| autor = | opublikowany = iPR| data = 2013-01-16| język = pl | data dostępu = 2014-04-24}}</ref>. Do sądu została skierowana sprawa o [[zniesławienie]] <ref>Kamili Baranowskiej „Medialna samoobrona Putina”, [w:] „Do rzeczy”, nr 13/061, s. 32–33.</ref>. W 2016 roku właściciel Newsweeka, wydawnictwo [[Ringier Axel Springer Polska]], przegrał ten proces o zniesławienie. Sprawa trafiła do Sądu Apelacyjnego a ten w całości oddalił powództwo ECAG-u. Wyrok zapadł 25 października 2017 r. i jest prawomocny. <ref>{{Cytuj |autor=ECAG |tytuł=ECAG: Oświadczenie zarządu stowarzyszenia Europejskie Centrum Analiz Geopolitycznych w sprawie wyroku przeciwko wydawcy tygodnika „Newsweek Polska” wydawnictwu Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o. |data dostępu=2017-02-24 |url=http://geopolityka.org/info-ecag-panstwa/ecag-oswiadczenie-zarzadu-stowarzyszenia-europejskie-centrum-analiz-geopolitycznych-w-sprawie-wyroku-przeciwko-wydawcy-tygodnika-newsweek-polska-wydawnictwu-ringier-axel-springer-polska-sp-z-o-o |język=pl}}</ref>.
 
WedługW portalu2017 „Laundromat”roku zajmującegoorganizacja siędziennikarzy tematykąśledczych OCCRP ujawniła, że w ramach procederu [[Pranie pieniędzy|prania brudnych pieniędzy]], w głośnym schemacie "Laundromat" na konto ECAG trafiło w21'000 ramachEUR, ww.pochodzących procederuz okRosji. 27Fakt tysotrzymania środków został potwierdzony przez skarbnika organizacji Mariana S., USDktóry wyjaśnił, pochodzącychże zzostały Rosjione wkrótce potem przekazane na inne konto.<ref>{{Cytuj stronę | url = http://www.bpb.de/internationales/europa/polen/247581/analyse-die-russische-soft-power-in-polen | tytuł = Analyse: Die russische soft power in Polen | opublikowany = Bundeszentrale für politische Bildung | data = | data dostępu = 2017-09-05}}</ref><ref>{{Cytuj |autor = Organized Crime and Corruption Reporting Project |tytuł = European Center for Geopolitical Analysis (ECAG) |data dostępu = 2021-02-03 |opublikowany = OCCRP |url = https://www.occrp.org/en/laundromat/profiles/european-center-for-geopolitical-analysis |język = en}}</ref>.
 
== Członkowie uprawnieni do reprezentacji ==