Dyskusja wikipedysty:Selso: Różnice pomiędzy wersjami

Dodane 2590 bajtów ,  3 miesiące temu
nowy temat
(nowy temat)
 
Chyba lepiej będzie na razie powrócić do wersji Kondrackiego. Może gdy znajdę więcej czasu, to pozmieniam te wszystkie artykuły o rzekach, szczytach, przełęczach, miejscowościach itp. związanych właśnie z Pasmem Przedbabiogórskim. Niemniej postaram się teraz jak najszybciej przywrócić dawną regionalizację w artykule i w dalszej kolejności opiszę te różnice podziałów w nowej sekcji. Również pozdrawiam. [[Wikipedysta:Katolicki Towarzysz Kulturalny|Katolicki Towarzysz Kulturalny]] ([[Dyskusja wikipedysty:Katolicki Towarzysz Kulturalny|dyskusja]]) 14:36, 2 mar 2021 (CET)
 
{{przypisy}}
 
== Czy wiesz – [[Grzybówka równobarwna]] ==
{{Czy wiesz - podziękowanie dla autora|tytuł strony=[[Wielki Ogród]]|dzień=09|miesiąc=03|rok=2021}}
W imieniu zespołu wikipedystów opiekujących się rubryką, '''[[Wikipedysta:Szoltys|Szoltys]] <small>[[Dyskusja wikipedysty:Szoltys|[Re: ]]]</small>''' 06:44, 9 mar 2021 (CET)
 
== [[Pasmo Przedbabiogórskie]] ponownie ==
Wracając do tematu tych różnic w regionalizacjach, przyszła mi do głowy jeszcze jedna koncepcja. W większości artykułów związanych z Pasmem Pbgrskim (trochę długa jest ta oryginalna nazwa :') występuje formułka: „wchodzi w skład Pasma Przedbabiogórskiego i wraz z nim według Jerzego Kondrackiego (autora regionalizacji fizycznogeograficznej Polski) należy do Beskidu Makowskiego” albo „szczyt Pasma Przedbabiogórskiego, które według regionalizacji Polski opracowanej przez Jerzego Kondrackiego należy do Beskidu Makowskiego” czy nawet „szczyt o wysokości x m n.p.m. położony w Paśmie Jałowieckim, które według regionalizacji Polski opracowanej przez Jerzego Kondrackiego znajduje się w Paśmie Przedbabiogórskim należącym do Beskidu Makowskiego”. Swoją drogą w wielu przypadkach są one Twojego autorstwa, między innymi z tego powodu piszę z tym właśnie do Ciebie.
 
Pytanie czy jest sens w każdym artykule uwypuklać ten konkretny podział Kondrackiego, który przecież nie jest jedynym naukowym. Równie dobrze można napisać w każdym z tych artów (o szczytach, potokach, przełęczach, schroniskach, miejscowościach itp.) przykładowo: '''''Góra A''' – szczyt o wysokości x m n.p.m., położony w Paśmie Jałowieckim/Solnisk/Gr. Mędralowej, które(a) wchodzi w skład Pasma Przedbabiogórskiego, zlokalizowanego w Beskidach Zachodnich'' albo '''''Przełęcz B''' – przełęcz położona na wysokości y m n.p.m. w Paśmie Przedbabiogórskim, zlokalizowanym w Beskidach Zachodnich''. Chodzi mi o to, żeby nie wspominać tak długim tekstem, że to właśnie Kondracki uważa, iż Pasmo Pbgrskie leży w granicach Beskidu Makowskiego. Skoro kwestia ta jest sporna i nikt nie może do końca potwierdzić poprawności regionalizacji Kondrackiego i tej z Geographii Poloniki (bo przecież obie są publikacjami czysto naukowymi), to chyba jest dobry powód aby uogólnić opis zmieniając kontrowersyjny mezoregion do makroregionu. Tylko trzeba by było przy okazji otwarcie zaznaczyć, że obiekt taki leży w Paśmie Przedbabiogórskim, żeby nie było niedomówień (raczej mało kto orientuje się gdzie dokładnie leży takie Pasmo Solnisk, same Beskidy Zachodnie są zbyt rozległym obszarem do standaryzacji). [[Wikipedysta:Katolicki Towarzysz Kulturalny|Katolicki Towarzysz Kulturalny]] [[Dyskusja wikipedysty:Katolicki Towarzysz Kulturalny|<sup style="color:darkgreen; font-style:italic"><small>Kto pyta, nie błądzi</small></sup>]] 13:16, 9 mar 2021 (CET)