Otwórz menu główne

Stopklatka TV – jedyny ogólnodostępny kanał telewizyjny o tematyce filmowo-serialowej nadawany w ramach Naziemnej Telewizji Cyfrowej. Dostępny jest również na platformach satelitarnych oraz w ofercie sieci kablowych. Nadawcą jest Stopklatka S.A., której właścicielem jest Kino Polska TV SA.

Stopklatka TV
Ilustracja
Data startu 15 marca 2014
Format obrazu 16:9 576i (SDTV)
16:9 1080i (HDTV)
Właściciel Kino Polska TV S.A.
Systemy
emisji sygnału
DVB-T, DVB-S, DVB-C
Kraj nadawania  Polska
Język polski
Siedziba Stopklatka S.A., ul. Puławska 435a, 02-801 Warszawa
Udziały w rynku 1,23% (grudzień 2016 r., grupa 16-49)[1]
Zastąpił TVP2 (DVB-T) (tylko w SD)
Strona internetowa

Spis treści

HistoriaEdytuj

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przyznała stacji koncesję 30 października 2013 roku. Stopklatka TV rozpoczęła nadawanie 15 marca 2014 roku, stając się pierwszym bezpłatnym i ogólnodostępnym kanałem filmowym w Polsce. Logo i oprawę odświeżono 14 kwietnia 2017 roku.

14 czerwca 2018 roku Kino Polska TV zawarło ze spółką Agora umowę kupna 41,14% akcji Stopklatki (nadawcy kanału Stopklatka TV), powiększając swój udział w akcjonariacie do 82,64%. Tym samym Agora zbyła wszystkie swoje akcje w spółce[2]. W trzech transakcjach we wrześniu i październiku tego samego roku Kino Polska TV zakupiła kolejne 14,90% udziałów, zwiększając swoje udziały do 97,76%[3].

OfertaEdytuj

Stopklatka TV prezentuje szeroki wybór filmów: od hollywoodzkich hitów, przez pozycje nagradzane na festiwalach, aż po klasykę kina akcji. Na antenie znaleźć można również popularne seriale oraz stałe pasma dokumentalne.

OdbiórEdytuj

 
Pierwsze logo kanału Stopklatka TV obowiązujące od 15 marca 2014 roku do 14 kwietnia 2017 roku

Stopklatka TV dostępna jest w ramach Naziemnej Telewizji Cyfrowej (pozycja 17), na platformach satelitarnych: Cyfrowy Polsat (pozycja 58), nc+ (pozycja 191), Orange (pozycja 225), a także w ofercie sieci kablowych: UPC (pozycja 202 lub 497), Vectra (pozycja 317), Multimedia Polska (pozycja 164), Netia (pozycja 148), Inea (pozycja 239), Toya (pozycja 111) i innych.

KaraEdytuj

W grudniu 2016 roku stacja została ukarana przez KRRiT grzywną w wysokości 10 000 zł, nie emitowała bowiem odpowiedniej ilości audycji europejskich[4][5].

PrzypisyEdytuj

Linki zewnętrzneEdytuj