Otwórz menu główne

Türkiye Radyo Televizyon Kurumu

Türkiye Radyo Televizyon Kurumu, w skrócie jako TRT – publiczna telewizja i radio w Turcji. Radio założono 1 maja 1964 roku, a telewizję 31 stycznia 1968 roku. Przez wiele lat była monopolistą w Turcji. Od 1950 roku jest członkiem Europejskiej Unii Nadawców[2]. Programy nadawane są w języku tureckim.

Türkiye Radyo Televizyon Kurumu
Ilustracja
Państwo  Turcja
Siedziba Ankara
Data założenia 1 maja 1964 (radio)
31 stycznia 1968 (telewizja)
Forma prawna Spółka publiczna
Prezes Şenol Göka[1]
Udziałowcy Skarb Państwa Turcji
Zatrudnienie 10 536 osób (2013)
brak współrzędnych
Strona internetowa
Siedziba TRT w Ankarze

1 stycznia 2009 uruchomiono także kanał w języku kurdyjskim, TRT 6[3].

Spis treści

KanałyEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Karar Sayısı : 2014/6919 (tur.). Resmî Gazete, 2014-10-22. [zarchiwizowane z tego adresu (2015-02-18)].
  2. Active members (73) of the European Broadcasting Union (56 countries) (ang.). ebu.ch. [dostęp 2015-09-28].
  3. Abubakar Siddique: Turkey's New Kurdish TV Hopes To Win Hearts And Minds (ang.). rferl.org, 2009-01-02. [dostęp 2015-09-28].
  4. TRT World | Where news inspires change, www.trt.net.tr [dostęp 2017-11-15] (ang.).

Linki zewnętrzneEdytuj