The Daily Telegraph

brytyjska gazeta codzienna
Ten artykuł dotyczy dziennika brytyjskiego. Zobacz też: The Daily Telegraph (Australia).

The Daily Telegraph – brytyjski dziennik poranny o profilu konserwatywnym[2], założony przez pułkownika Arthura B. Sleigha w 1855 w Londynie[3]. Towarzyszył mu slogan „Największy, najlepszy i najtańszy dziennik w świecie”. Aktualnie właścicielem jest Press Holdings.

The Daily Telegraph
Ilustracja
Wydanie „The Daily Telegraph” z 1916
Częstotliwość dziennik
Państwo Wielka Brytania
Wydawca Press Holdings
Pierwszy numer 1855
Redaktor naczelny Chris Evans[1]
Strona internetowa

Od 1961 wychodzi siostrzany „The Sunday Telegraph”. W 1937 został połączony z założonym w 1772 „The Morning Post[4]. „The Daily Telegraph” zapoczątkował w prasie brytyjskiej tzw. penny press[3], czyli „gazetę za grosik”.

W 2004 dziennik był sprzedawany w nakładzie ok. 930 tys. egzemplarzy, co dawało mu pierwsze miejsce w prasie brytyjskiej („The Times” 620 tys., „The Independent” 230 tys., „The Guardian” 400 tys.).

PrzypisyEdytuj

  1. Fred McConnell, Tony Gallagher exits as Daily Telegraph editor, „The Guardian”, 21 stycznia 2014, ISSN 0261-3077 [dostęp 2020-02-06] (ang.).
  2. Bryan Curtis, Strange days at the Daily Telegraph, „Slate”, 25 października 2006, ISSN 1091-2339 [dostęp 2020-02-06] (ang.).
  3. a b The Daily Telegraph - British newspaper, Encyclopedia Britannica [dostęp 2020-02-06] (ang.).
  4. About Us – The Telegraph, corporate.telegraph.co.uk [dostęp 2020-02-06].

BibliografiaEdytuj