The Jerusalem Post

The Jerusalem Postizraelska gazeta ukazująca się sześć razy w tygodniu. Dziennik wydawany jest w języku angielskim.

Jerusalem Post
Ilustracja
Częstotliwość

dziennik

Państwo

 Izrael

Adres

Jerozolima

Język

angielski

Pierwszy numer

1932

Redaktor naczelny

Yaakov Katz

Format

broadsheet

Strona internetowa

Założona w 1932 r., pierwotnie sympatyzowała z Partią Pracy.

Pierwszy numer ukazał się 1 grudnia 1932 roku jako The Palestine Post. Był kontynuacją i rozwinięciem ukazującego się od 1925 roku, anglojęzycznego biuletynu The Palestine Bulletin. Oprócz informacji z kraju i ze świata pierwszy numer zawierał program radiowy, listy od czytelników, spis kościołów i godziny ich otwarcia, repertuar teatralny i kalendarz wydarzeń sportowych. W dniu premiery gazeta liczyła 8 stron i miała 1200 egzemplarzy nakładu[1].

Decyzja o zmianie nazwy została podjęta w kwietniu 1950 roku. Od 1 maja 1950 gazeta ukazuje się pod tytułem The Jerusalem Post[1].

W 1990 r. gazeta została sprzedana kanadyjskiej prawicowej korporacji Hollinger Conrada Blacka, a w 2004 r. popadła w poważne tarapaty finansowe. Obecnie, pod nowym zarządem, Jerusalem Post bardzo dba o bezstronność polityczną. Gazeta ukazuje się od niedzieli do piątku, do wydania piątkowego dołączany jest informator kulturalny (sztuka, muzyka, teatr, telewizja i radio). W gazecie można także znaleźć przydatne informacje o usługach medycznych, nabożeństwach itp.

PrzypisyEdytuj

  1. a b Małgorzata Dwornik, The Jerusalem Post. Historia najbardziej opiniotwórczej gazety z Izraela, „Reporterzy.info”, 8 kwietnia 2019.

Linki zewnętrzneEdytuj