The South China Morning Post

The South China Morning Post oraz jej gazeta wydawana w niedzielę The Sunday Morning Post – anglojęzyczna gazeta wydawana z Hongkongu od 1903 roku. Należy do grupy Alibaba.

The South China Morning Post
Ilustracja
Siedziba gazety
Częstotliwość dziennik
Państwo  Chiny
Specjalny region administracyjny  Hongkong
Wydawca SCMP Publishers
Pierwszy numer 6 listopada 1903
Redaktor naczelny Gary Liu
Średni nakład 100 tys. egz.
Format broadsheet
ISSN 1021-6731
OCLC 648902513
Strona internetowa

Dziennik został założony przez urodzonego w Australii rewolucjonistę z Xinhai Tse Tsan-taia i brytyjskiego dziennikarza Alfreda Cunninghama (wcześniej współpracował z takimi gazetami jak The China Mail, Hong Kong Daily Press i New York Sun). Pierwsze wydanie ukazało się 6 listopada 1903 roku. Średni dzienny nakład w roku 2016 wyniósł 100 tys. egzemplarzy. W badaniu przeprowadzonym w 2019 roku przez Chiński Uniwersytet Hongkongu The South China Morning Post okazał się być najbardziej wiarygodną płatną gazetą wydawaną w Hongkongu[1].

Była ona własnością News Corporation do czasu przejęcia jej przez potentata na malezyjskim rynku nieruchomości Roberta Kuoka w 1993[2]. 5 kwietnia 2016 r. Grupa Alibaba nabyła prawa do własności medialnych grupy SCMP, w tym South China Morning Post[3]. W styczniu 2017 r. Gary Liu dołączył do SCMP jako dyrektor generalny (CEO)[4].

PrzypisyEdytuj

  1. Public Evaluation on Media Credibility - Survey Results, „Centre for Communication and Public Opinion Survey - The Chinese University of Hong Kong”, 2019 [dostęp 2020-03-22].
  2. Asia Sentinel, Alibaba Buys HK's SCMP to Counter ‘Western Bias’, www.asiasentinel.com [dostęp 2020-03-22].
  3. Paywall down as Alibaba takes ownership of SCMP, South China Morning Post, 5 kwietnia 2016 [dostęp 2020-03-22] (ang.).
  4. Annabeth Leow, Old-School Newsman, The Business Times, 7 września 2019 [dostęp 2020-03-22] (ang.).