Otwórz menu główne

Time – amerykański tygodnik społeczno-polityczny. Ma największy nakład spośród amerykańskich tygodników.

Time
Time Magazine logo.svg
Częstotliwość tygodnik
Państwo  Stany Zjednoczone
Wydawca Time Inc.
Rodzaj czasopisma społeczno-polityczny
Pierwsze wydanie 3 marca 1923
Redaktor naczelny Richard Stengel
Średni nakład 4 038 509 egz.
ISSN 0040-781X
Strona internetowa

Został założony w 1923 przez Britona Haddena i Henry'ego Luce. Jego pierwsi redaktorzy naczelni traktowali po części pracę w redakcji jako zabawę, przez co „Time” do dziś jest krytykowany za zbyt swobodne podejście do poważnych tematów.

W niektórych kampaniach reklamowych skrót TIME jest rozwijany jako The International Magazine of Events (międzynarodowy magazyn informacyjny).

Od 1997 „Time” jest wydawcą publikacji informacyjnej TIME Almanac.

WersjeEdytuj

Oprócz podstawowej amerykańskiej wersji „Time” ukazuje się również w następujących edycjach:

  • europejska („Time Europe”) – wydawana w Londynie, obejmuje zasięgiem Europę, Bliski Wschód, Afrykę, a od 2003 także Amerykę Łacińską
  • azjatycka („Time Asia”) – ma swoją siedzibę w Hongkongu
  • kanadyjska („Time Canada”) – redakcja znajduje się w Toronto
  • australijska – obejmuje zasięgiem Australię, Oceanię i Wyspy Pacyfiku.

Poglądy polityczneEdytuj

„Time” jest magazynem o poglądach wypośrodkowanych między lewicą a prawicą.

„Człowiek Roku”Edytuj

 
Okładka „Człowiek Roku”

„Time” najbardziej znany jest z przyznawania tytułu „Człowiek Roku”. Otrzymuje go osoba, która w minionym roku miała, zdaniem redaktorów, największy wpływ na wydarzenia w Ameryce i na świecie w pozytywnym lub negatywnym znaczeniu. Wśród laureatów byli prezydenci Stanów Zjednoczonych, dyktatorzy Adolf Hitler i Józef Stalin oraz dwóch Polaków: Jan Paweł II i Lech Wałęsa

Tytuł po raz pierwszy przyznano Charlesowi Lindberghowi w 1927. W 2006 „Time” nagrodził społeczność internetową, honorując w ten sposób masowy wkład w rozwój internetowych treści i społeczności.

Podrobienie rankingu tygodnika TimeEdytuj

Ranking 100 najbardziej wpływowych osób świata magazynu Time został w 2009 zmanipulowany przez internautów związanych z serwisem 4chan. Ranking był ułożony na podstawie głosów internautów i zabezpieczony przez reCAPTCHA. W wyniku połączonych działań wielu internautów udało się wprowadzić na pierwsze miejsce założyciela serwisu i ułożyć akronim z pierwszych liter nazwisk osób w rankingu: marble cake also the game[1].

PrzypisyEdytuj

  1. Hakerzy ośmieszyli magazyn Time. [dostęp 30 kwietnia 2009].

Linki zewnętrzneEdytuj